WYCIECZKA DO KRAKOWA

27 listopada wybraliśmy się na wycieczkę do Krakowa. Pod okiem pani przewodnik rozpoczęliśmy zwiedzanie Zamku Królewskiego na Wawelu. Wśród głównych ekspozycji muzealnych znalazły się Reprezentacyjne Komnaty i Prywatne Apartamenty Królewskie urządzone w stylu renesansowym oraz barokowym, a w nich zabytkowe meble, obrazy, ceramika, rzeźby oraz arrasy. Poza tym byliśmy w Skarbcu Koronnym, gdzie zachował się Szczerbiec – miecz koronacyjny królów Polski oraz wiele cennych pamiątek po panujących dynastiach królewskich. Zbrojownia to kolejna obejrzana przez nas wystawa zawierająca przykłady broni palnej, białej i sprzętu ochronnego oraz kopię chorągwi krzyżackich zdobytych w Bitwie pod Grunwaldem. Na koniec zeszliśmy do krypt, gdzie znajdują się pięknie zdobione sarkofagi królewskie. Zamek na przestrzeni wieków z powodu pożarów, grabieży i natarć obcych wojsk, wielokrotnie był rozbudowywany i odnawiany.
Następnie przeszliśmy do obok mieszczącej się Katedry – najważniejszej świątyni w Polsce, która jest miejscem spoczynku polskich królów, bohaterów narodowych, wybitnych poetów i patrona Polski św. Stanisława. Na uwagę zasługuje znajdująca się wewnątrz w centralnej części świątyni konfesja św. Stanisława, w której złożono relikwie św. Floriana, i szczątki św. Stanisława ze Szczepanowa.
Po tak bogatych historycznie przeżyciach udaliśmy się na posiłek, bo przed nami był dalszy ciąg krakowskich atrakcji.
Przechodząc przez Stare Miasto udaliśmy się na Rynek Główny i jego podziemia, Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej techniki multimedialnej przenieśliśmy się w czasy średniowiecznego rynku (odgłosy gwaru targu, płonących zabudowań).
Poznaliśmy historię miasta oraz tradycję wymiany handlowej na krakowskim Rynku. Zachowane profile ziemne pokazały jak przez kilkaset lat trwał proces podnoszenia się poziomu rynku wraz z rozwojem cywilizacji.
W trakcie wyjazdu mieliśmy także czas na spacer po Sukiennicach, czy na zakup tradycyjnych obwarzanków.
Mimo zmęczenia i nadmiaru wrażeń, wróciliśmy zadowoleni z możliwości zwiedzania tak wspaniałych miejsc.