Deklaracja dostępności Dziennego Ośrodka Wsparcia – Środowiskowego Domu Samopomocy w Gorlicach
Wstęp deklaracji
Dzienny Ośrodek Wsparcia – ŚDS w Gorlicach zobowiązują się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.dow.gorlice.pl
Dane teleadresowe jednostki:
Dzienny Ośrodek Wsparcia – Środowiskowy Dom Samopomocy
w Gorlicach,
ul. Michalusa 18, 38-300 Gorlice e-mail: osrodekwsparciagorlice@interia.pltelefon: +48 18/352-12-65
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności:
Małgorzata Mróz
e-mail: osrodekwsparciagorlice@interia.pl
Data publikacji strony internetowej: 2009 – 12
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024 – 02- 05
Strona internetowa DOW-ŚDS jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych .
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Strona posiada następujące ułatwienia:
- możliwości powiększania i pomniejszania wielkości liter na stronie
- możliwości przełączania na kontrast wysoki,
- możliwości wyświetlania strony w odcieniach szarości,
- zastosowano nagłówki tekstu,
- teksty są wyświetlane z wykorzystaniem czytelnej czcionki w kolorze czarnym na białym tle,
- wszystkie linki w serwisie prezentowane są w ten sam sposób (podkreślenie i inny kolor niż tekst),
- możliwość wyświetlania strony na jasnym tle,
- możliwość wyświetlania strony w negatywie.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Dyrektora
i pracowników Dziennego Ośrodka Wsparcia – ŚDS w Gorlicach.
Procedura wnioskowo-skarbowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich .
Dostępność architektoniczna
I. Opis dostępności placówki
Opis dostępności architektonicznej.
Siedziba Dziennego Ośrodka Wsparcia – ŚDS znajduje się w Budynku Administracyjnym Starostwa Powiatowego w Gorlicach przy ulicy Michalusa 18.
- Opis miejsca lokalizacji
Budynek znajduje się ok. 150 m od przystanku autobusowego, drogą asfaltową z chodnikiem dla pieszych, ul. Michalusa, wejściem głównym do budynku po schodach na II piętro lub windą. Wejście przystosowane jest dla osób niepełnosprawnych. Wszystkie pomieszczenia przystosowane są dla niepełnosprawnych, można wejść z psem asystującym,
z psem przewodnikiem. Budynek posiada windę.
Przy budynku parking z wyznaczonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych. Parking jest bezpłatny.
2. Wejścia do budynku i strefa wejściowa
Wejście do budynku z chodnika bez barier architektonicznych.
Drzwi wejściowe w kolorze białym, klamki z obydwu stron. W głębi korytarza po lewej stronie znajduje się winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
3. Komunikacja wewnętrzna
II piętro: Drzwi wejściowe w kolorze jasno zielonym na lewo od windy. Korytarz – ciąg komunikacyjny o szerokości 3,5 metra, po lewej stronie wejścia do sal terapeutycznych. Na końcu korytarza po prawej stronie wejście do pomieszczenia administracyjnego i gabinetu dyrektora, pomieszczenia socjalnego, oznakowane tabliczkami. Na końcu korytarza po lewej stronie strefa sanitarna składająca się z trzech toalet.
4. Dostosowanie
W budynku dostępna pętla indukcyjna. Na korytarzach i w pracowniach płytki i wykładziny PCV. Wejście do budynku – próg oznaczony czarno-żółtą taśmą. progi oznaczone czarno – żółtą taśmą ostrzegawczą, Wszystkie pomieszczenia dostępne dla osób na wózkach.
W pracowniach stoły umożliwiające podjechanie wózkiem.
5. Pomieszczenia sanitarne.
Toaleta i łazienka dla osób niepełnosprawnych i dla osób na wózkach znajduje się na wprost od wejścia głównego z korytarza. Drzwi otwierane klamką. W toalecie jest przestrzeń manewrowa, przy toalecie i natrysku są poręcze. Wszystkie urządzenia w toalecie dostosowane do wózków. Brak systemu przyzywowego.
6. Ewakuacja z budynku.
Wyjścia ewakuacyjne wyposażone w oznaczenia drogi ewakuacyjnej. W placówce znajdują się dwa wyjścia ewakuacyjne. Pierwsze drzwi wejściowe, następnie drzwi ppoż na końcu korytarza prowadzące na klatkę schodową PUP. Ewakuacja osób na wózkach możliwa przez wejście główne.
7. Opis dostępności cyfrowej
Strona placówki dow.gorlice.pl jest częściowo dostępna cyfrowo. Trwają prace nad poprawą dostępności. Strona internetowa posiada następujące ułatwienia:
- możliwości powiększania i pomniejszania wielkości liter na stronie
- możliwości przełączania na kontrast wysoki,
- możliwości wyświetlania strony w odcieniach szarości,
- zastosowano nagłówki tekstu,
- teksty są wyświetlane z wykorzystaniem czytelnej czcionki w kolorze czarnym na białym tle,
- wszystkie linki w serwisie prezentowane są w ten sam sposób (podkreślenie i inny kolor niż tekst),
- możliwość wyświetlania strony na jasnym tle,
- możliwość wyświetlania strony w negatywie.
8. Opis dostępności informacyjno – komunikacyjnej
Możliwy jest wstęp z psem asystującym do ogólnodostępnych pomieszczeń budynku.
Drzwi wejściowe i wszystkie pomieszczenia oznakowane tabliczką z nazwą pomieszczenia i piktogramem informacyjnym oraz zapisem w alfabecie Braille’a.
Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza migowego.
Brak oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym, brak wersji głosowej oraz w języku migowym, brak głośników naprowadzających osoby niewidome i słabo widzące.
Każdy pracownik merytoryczny placówki, ze względu na jej charakter, posiada wykształcenie umożliwiające pomoc osobie niepełnosprawnej.