Wyjazd do Rodzinnego Ogrodu Mazurówka

W miniony piątek tj. 2 października wybraliśmy się wraz z uczestnikami Filii w Bobowej do Uścia Gorlickiego aby obejrzeć i zapoznać się z roślinnością Rodzinnego Ogrodu Mazurówka.   Ogród położony na południowym stoku Kiczery umożliwia podziwianie pięknych widoków z pobliskimi księżniczkami Beskidu Niskiego – górami Polana, Homola i Kopa.

Wyjazd zorganizowany był w ramach ośrodkowych zajęć z zakresu aktywizacji zawodowej i miał na celu przede wszystkim zapoznanie nas z obowiązkami wykonywanymi przez ogrodnika.

Na powierzchni ponad 0,7 ha zgromadzono wiele drzew, krzewów, bylin, traw i roślin jednorocznych, a w kilku oczkach wodnych o różnej głębokości można zapoznać się z wieloma roślinami i zwierzętami wodnymi.

Dowiedzieliśmy się jakie prace należy wykonać aby osiągnąć efekt jaki nas tam otaczał. Do prac, które czekają niemal każdego ogrodnika, należy między innymi zakładanie trawników, koszenie, wycinka drzew, sadzenie roślin, a także wiele, wiele więcej. Większość prac jest wykonywanych na świeżym powietrzu, w różnych warunkach atmosferycznych, które nie zawsze są sprzyjające.

Przekonaliśmy się, że praca ogrodnika nie jest odpowiednia dla każdego. Osoby, które chciałyby pracować w branży ogrodniczej, muszą być przygotowane na to, że zawód ten wymaga dużej siły fizycznej oraz wytrwałości. To nie wszystko… Pracowitość i cierpliwość – to zdecydowanie istotne cechy ogrodnika. Zanim roślina wyrośnie, musi upłynąć trochę czasu, podczas którego ogrodnik musi odpowiednio nawadniać to co zasiał i doglądać czy wszystko jest w porządku. Kreatywność i poczucie stylu jest równie ważne.  Rodziło się w naszych głowach pytanie „Ogrodnictwo to bardziej hobby czy praca?” Po spacerze w towarzystwie naszego przewodnika szybko zorientowaliśmy się, że dobry ogrodnik łączy swoją pasję z pracą. A jeszcze lepiej, jeśli zawód ogrodnika zrodził się z pasji.

Wszystkich miłośników tego co zielone, zachęcamy do odwiedzin Rodzinnego Ogrodu Mazurówka, warto tu przyjechać, nacieszyć się łagodnym klimatem, czystym środowiskiem oraz odpocząć w spokojnej i miłej atmosferze.

Po wizycie w Ogrodzie, zwiedziliśmy Cerkiew w Kwiatoniu, a na zakończenie wyjazdu wstąpiliśmy do restauracji Klimkowske Smaki gdzie nie tylko zjedliśmy pyszny obiad ale również odwiedziliśmy naszych kolegów pracujących tam w ramach Zakładu Aktywności Zawodowej.