Wycieczka do Żywca i Cieszyna

W dniach 21 i 22 lipca 2015 r. miała miejsce wycieczka  Dziennego Ośrodka Wsparcia w Gorlicach z filią w Bobowej. W tym roku celem naszej podróży min. było zwiedzanie muzeum w Żywcu mieszczącego się w Starym Zamku.

Następne udaliśmy się kolejką linową na Górę Żar, skąd podziwialiśmy panoramę na krainę jezior i zalewów Beskidu Żywieckiego.

Następnego dnia  wraz z przewodnikiem  zwiedzalismy Cieszyn. Zapoznawanie z historią miasta rozpoczęliśmy od  najstarszego miejsca osadniczego w Cieszynie, czyli Wzgórza Zamkowego.

Tam z Wieży Piastowskiej podziwialiśmy panoramę miasta, polską i czeską stronę, następnie Rotundę – zbudowaną w l połowie XI wieku z miejscowego kamienia łamanego, obiekt znany nam z banknotu 20 zł.

Udaliśmy się w stronę rynku cieszyńskiego, zwiedzaliśmy zabytki tam położone, potem jeszcze szybki spacer do Czech i wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Po upalnym, wyczerpującym dniu zatrzymaliśmy się na krotki odpoczynek w Wiśle. Od siebie mogę dodać, że w Polsce mamy wiele pięknych miejsc, które warto zwiedzić.