Wycieczka Lublin-Kazimierz Dolny

Tegoroczny wakacyjny wyjazd spędziliśmy na ziemi lubelskiej.

24 lipca zwiedzaliśmy Lublin. Stare Miasto kryje najpiękniejsze zakątki miasta, jest ciekawie usytuowane, nad samą krawędzią skarpy.Wraz z przewodnikiem weszliśmy na  jego teren gotycką Bramą Krakowską, która jest symbolem Lublina.

Przekonaliśmy się, że Starówka kryje w sobie liczne malownicze zaułki, ocalało tutaj wiele mieszczańskich kamienic, które systematycznie są odrestaurowywane i odzyskują swój dawny blask. Ciekawe opowieści przewodnika wprowadzały nas w wyjątkowy klimat, a jego dopełnieniem było oglądanie panoramy miasta z tarasu widokowego w Zamku Lubelskim.

Na nocleg udaliśmy się do Kazimierza Dolnego.

Następnego dnia rozpoczęliśmy zapoznawanie się z tym urokliwym miasteczkiem.

Pomimo deszczu z zaciekawieniem spacerowaliśmy uliczkami Kazimierza, wsłuchując się w jego historię przekazywaną nam przez panią przewodnik.

Zakończeniem wycieczki był godzinny rejs statkiem w towarzystwie  nadwiślańskich mew.