Wycieczka do Warszawy 5-6.09

5 i 6 września to dla nas niezwykle ekscytujące dni pełne wrażeń, gdyż właśnie wtedy odbyła się dwudniowa wycieczka do naszej stolicy.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Narodowego Centrum Pieniądza im. Sławomira Skrzypka, w którym zapoznaliśmy się z historią środków płatniczych i ich rolą w gospodarce, mieliśmy okazję zobaczyć pierwsze szwedzkie pieniądze wykonane z miedzi i ważące 20 kilogramów. Po solidnej dawce wiedzy ekonomicznej skierowaliśmy się w stronę Starego Miasta, gdzie pani przewodnik opowiedziała nam o wielu ważnych i trudnych momentach z historii naszej Stolicy. Na Rynku Starego Miasta wysłuchaliśmy opowieści dotyczącej Pomnika Syrenki. W drodze na Zamek Królewski mijaliśmy m.in. Pomnik Mikołaja Kopernika, Uniwersytet Warszawski oraz Belweder. Pobyt w siedzibie królów zachwycił nas wystrojem, przepychem i duża ilością eksponatów.
Na Placu Zamkowym nie dało się również przeoczyć Kolumny Zygmunta. Mijając Pomnik Małego Powstańca, przeszliśmy na Plac Piłsudskiego, aby przed grobem Nieznanego Żołnierza uczestniczyć w honorowej zmianie warty, co dla wielu z nas było ogromnym przeżyciem.
Nie mogło nas również zabraknąć w Królewskich Łazienkach. Następnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Stadionu Narodowego. Po wysłuchaniu historii powstania Stadionu, mieliśmy okazję zasiąść na trybunach, oraz przejść śladami piłkarzy od szatni po wyjście na murawę. Zmęczeni pełni wrażeń udaliśmy się na obiadokolację i nocleg do hotelu.

Następny dzień rozpoczęliśmy zwiedzaniem Sejmu Rzeczpospolitej, przechodząc korytarzami do Sali Plenarnej, gdzie obradują posłowie. Na miejscu dowiedzieliśmy się o niektórych faktach z historii tego budynku, oraz jak wygląda praca nad ustawami rządowymi.
Nareszcie przyszedł czas na wizytę w Centrum Nauki Kopernika, gdzie każdy z nas mógł samodzielnie przeprowadzić szereg ciekawych doświadczeń z różnych dziedzin nauk.
Ostatnim przystankiem w naszej podróży po Warszawie było Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym przewodnik przybliżył nam niezwykle trudną historię Powstańców Warszawskich. Miejsce to stanowi hołd dla tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę i jej stolicę.

Wycieczka była bardzo udana, wszyscy byliśmy pod ogromnym wrażeniem piękna naszej stolicy. Zachowamy mnóstwo wspomnień i jeszcze więcej fotografii.