Wyjazd do Interaktywnego Centrum Pszczelarstwa oraz Wadowic

27 maja w ramach zajęć z aktywizacji zawodowej uczestniczyliśmy w wycieczce do Kleczy Dolnej oraz Wadowic.
Naszą przygodę w mieście Papieskim rozpoczęliśmy od zwiedzania w dwóch grupach Muzeum Domu Rodzinnego Jana Pawła II i przejażdżki kolejką szlakiem JP II.
W obecności przewodnika Muzeum mogliśmy podziwiać nową, wyjątkową wystawę, która nie tylko pozwala poznać na nowo życie i działalność Człowieka, który zmienił oblicze współczesnego świata, ale też zabiera zwiedzających w podróż w czasie, dotykając najnowszej historii Polski. Zwiedzanie ekspozycji wywarło na nas ogromne wrażenie, zwłaszcza za sprawą zastosowanych nowoczesnych urządzeń multimedialnych.
Pozostali skorzystali z wycieczki ciuchcią wadowicką, która mija 13 najważniejszych obiektów związanych z życiem Karola Wojtyły. Podczas przejażdżki opowieści przewodnika przeplatane są utworami muzycznymi o tematyce Jana Pawła II i jego miasta Wadowice.
W dalszej części wyjazdu udaliśmy się do Interaktywnego Centrum Pszczelarstwa „Apilandii” w Kleczy Dolnej. To jedyne takie miejsce w Polsce, gdzie w profesjonalny sposób promuje się temat pszczół i tajników ich życia. Zapoznaliśmy się z wykonywaniem zawodu pszczelarza, technikami i tajnikami jego pracy.  Pszczelarz musi być wyposażony w odpowiedni sprzęt, umiejętności, ale też predyspozycje.
Centrum to powstało w ramach działalności Przedsiębiorstwa Pszczelarskiego „Łysoń”, które zajmuje się produkcją sprzętu, w tym innowacyjnych uli styropianowych, odzieży pszczelarskiej, miodu i jego produktów. Skorzystaliśmy oczywiście z zakupów w sklepie o bogatym asortymencie.
Ekspozycja „Apilandii” prezentowana jest za pomocą różnych technologii multimedialnych, interaktywnych instalacji oraz animacji poglądowych. Zwiedzanie odbywa się w kilku salach pokazowych, które umożliwia poznanie znaczenia i roli pszczół, tajniki powstawania miodu oraz zawodu pszczelarza. Po wyjściu na zewnątrz ubrani w profesjonalny kapelusz ochronny, oglądaliśmy przykładową pasiekę hodowlaną oraz gatunki roślin miododajnych.
Kolejną atrakcją, która sprawiła nam wiele radości, były warsztaty wykonywania świec z wosku i węzy pszczelej oraz smaczna degustacja miodów. Czy pszczelarz to zawód z przyszłością? – po wizycie w Apilandii jesteśmy przekonani, że tak. Rozwojowi pszczelarstwa sprzyja rynek, „napędzany” przez modę na ekologiczną żywność i zdrowy tryb życia.
Na zakończenie wycieczki, udaliśmy się na pożywny obiad i pyszny deser w postaci wadowickiej kremówki.