Wycieczka do Krempnej połączona z rajdem na Grzywacką Górę

W dniu 20 października odbyła się wycieczka turystyczno – edukacyjna do Krempnej połączona z rajdem na Górę Grzywacką. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od zwiedzania Ośrodka Edukacyjnego im. Jana Szafrańskiego w Krempnej. Obejrzeliśmy film, który w pierwszej części opowiada o historii kształtowania się obecnego krajobrazu. W dalszej części przedstawiany był jeden rok z życia przyrody tego terenu – w czterech różnych porach roku, w czterech różnych miejscach Parku. Poza tym przy pomocy eksponatów wystawy pni drzew, poroży jeleni i saren,  zapoznaliśmy się
z fauną i florą Magurskiego Parku Narodowego.
Następnie podzieliliśmy się na 2 grupy.
Jedna wybrała się na Ścieżkę przyrodniczą Kiczera im prof. Jana Rafińskiego. Spacer rozpoczęliśmy w rejonie nieistniejącej wsi Żydowskie, 5 kilometrów na południe od Krempnej.
Na jedenastu przystankach, które położone są na 2,5 kilometrowej trasie, pani przewodnik zapoznawała nas z różnorodnymi siedliskami i zbiorowiskami roślinnymi, które znajdują się
w Parku.

Druga część naszych wycieczkowiczów podjęła większe wyzwanie – wyjście na Górę Grzywacką, szczyt w zachodniej części Beskidu Niskiego, w paśmie Beskidu Dukielskiego.
Droga wyprowadziła nas na jej grzbiet, gdzie otwierają się widoki na wszystkie strony świata. Szczyt Grzywackiej Góry daje wybitną panoramę, ale najpełniejsza jest z platformy widokowej,
z której podziwialiśmy niesamowite widoki. Pomimo mgły, która trochę popsuła nam wyprawę, warto było tu przyjść.
Po takich zmaganiach wszyscy spotkaliśmy się na sytym obiedzie w Nowym Żmigrodzie, był to czas odpoczynku i wymiany doświadczeń z dwóch różnych, równie ciekawych tras.