Wycieczka do Przemyśla

Czy byliście kiedyś w Przemyślu ? to miasto na prawach powiatu w Południowo -Wschodniej Polsce w województwie Podkarpackim położone nad Sanem. W środę 14. czerwca 2017 r. dość wcześnie bo o 7 rano zebraliśmy się w ośrodku i razem z uczestnikami z Bobowej  pojechaliśmy do Przemyśla. Na miejscu przywitał nas przewodnik pan Piotr Bednarz. Od razu pojechaliśmy do Siedlisk (jakieś 7 km od Przemyśla), gdzie znajduje się Fort I twierdzy Przemyśl – „SALIS SOGLIO”. Był on obiektem zmagań wojennych w czasie I wojny światowej. Stamtąd udaliśmy się do Bolestraszyc, do Arboretum, które należy do cennych zabytków przyrody i kultury Polski, spełniającym różnorodne zadania jako: obiekt przyrodniczy, kulturowy, dydaktyczny i naukowy. Zgromadzono tam kilka tysięcy gatunków, odmian, form roślin w kolekcjach m.in. dendrologicznejpomologicznej, roślin wodnych, bagiennych, rzadkich, zagrożonych, ginących i chronionych we florze polskiej, roślin z rodziny wrzosowatych oraz szklarniowych, użytkowych i biblijnych. Trudno było oderwać wzrok od coraz to nowych roślin, kwiatów i krzewów. Niestety, ograniczenia czasowe nie pozwoliły na dłuższe zachwycanie się pięknem ogrodu. Przed godz. 13 pojechaliśmy na obiad do Przemyśla. Po krótkim odpoczynku, poszliśmy do Muzeum dzwonów i fajek. Niesamowite z czego można zrobić fajki (piękne rzeczy , mówię wam) nawet z kukurydzy… Natomiast dzwony… robią jeszcze większe wrażenie. Na pierwszej kondygnacji przedstawiono niezmieniony od średniowiecza proces powstawania dzwonu, a na trzech kolejnych – dzwony i inne wyroby ludwisarskie. Większe dzwony zawieszone są w szybie wieży na specjalnym, stalowym rusztowaniu.
Następnie zwiedziliśmy Archikatedrę Rzymskokatolicką, Archikatedrę Greckokatolicką, dotarliśmy także na wzgórze Zamku Kazimierzowskiego.
Po takiej lekcji historii  mieliśmy czas na zakup pamiątek, zrobienie sobie zdjęć,  jak  choćby  z dzielnym wojakiem Szwejkiem, którego figura jak i Ojca Świętego znajdowała się na Rynku w Przemyślu.

I tak w końcu przyszedł czas odjazdu. Do następnego miłego spotkania…