Wycieczka w ramach obchodów Europejskiego Dnia Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych

5 maja ustanowiono Europejskim Dniem Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych.
Ma on przypominać o godności i autonomii osób z niepełnosprawnością, swobodzie dokonywania wyborów, niedyskryminacji, pełnym i skutecznym udziale w społeczeństwie i integracji społecznej. W ramach obchodów tego właśnie dnia, zorganizowaliśmy wyjazd rozpoczynający zarazem ośrodkowy sezon wycieczkowy. Rankiem wyruszyliśmy w kierunku Tarnowa, zabierając po drodze uczestników Filii DOW w Bobowej. Celem tego etapu był Teatr im. Ludwika Solskiego, w którym oglądaliśmy sztukę pt. „Skąpiec” Moliera. Po spektaklu poszliśmy na obiad do lokalu gastronomicznego „U Bożenki”.  Dalszym celem naszej podróży była wioska Zalipie mieszcząca się 30 km na północ od Tarnowa. Na miejscu zwiedzaliśmy z przewodnikiem zagrodę Felicji Curyłowej, która obecnie jest oddziałem muzeum w Tarnowie. Felicja Curyłowa była miejscowa malarką i ona zapoczątkowała i rozpropagowała  sztukę ręcznego zdobienia. Od tego czasu wieś Zalipie słynie z pięknie pomalowanych domów z zewnątrz i od wewnątrz, ornamentami kwiatowymi. Następnym udaliśmy się do Dom Malarek, gdzie miejscowe artystki nie tylko malują obrazy ale także ozdabiają przedmioty z drewna i ceramiki. Ostatnim punktem wyjazdu było zwiedzanie miejscowego Kościółka, też pięknie ozdobionego od wewnątrz i utrzymanego w tym samym klimacie co chaty. Zobaczyć tam można pięknie zdobiony ołtarz przeróżnymi kwiatami. Po miłych wrażeniach z wycieczki wybraliśmy się w drogę powrotną.